Skoči na glavno vsebino
Kaj je DSP

Dodatno strokovno pomoč (DSP) na naši šoli nudimo učencem, ki so bili po Zakonu o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, usmerjeni v vzgojno-izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.

Za vsakega učenca je imenovana strokovna skupina, ki spremlja vzgojo in izobraževanje posameznega učenca s posebnimi potrebami.

Zanje oblikujemo, izvajamo in evalviramo individualizirane programe vzgoje in izobraževanja ter izvajamo ure dodatne strokovne pomoči.

Prilagajamo metode in oblike učnega dela pri posameznih predmetih ter izvajamo prilagoditve v procesu vzgoje in izobraževanja.

Poudarek dajemo razvoju njihovih močnih področij, kar krepi njihovo pozitivno samopodobo.

Dodatna strokovna pomoč se izvaja v času pouka, v dogovoru z učencem in starši pa tudi v času izven pouka.

Dodatna strokovna pomoč se izvaja glede na vrsto in stopnjo primanjkljajev, ovir oziroma motenj v oddelku ali izven njega individualno ali v skupini.

Pri izvajanju dodatne strokovne pomoči in uresničevanju individualnega programa sodelujejo tudi starši, skrbniki oz. rejniki.

Število ur dodatne strokovne pomoči je določeno z odločbo o usmeritvi in se giblje od 1 ure do 5 ur tedensko, ena ura je vedno opredeljena kot svetovalna storitev.

In kdo so otroci s posebnimi potrebami?

Otroci s posebnimi potrebami so v prvi vrsti otroci. Otroci s povsem običajnimi otroškimi željami, ki za uspešen razvoj, tako kot vsi, najprej potrebujejo sprejetost, ljubezen, varnost in razumevanje. To niso posebne potrebe, temveč povsem univerzalne in temeljne potrebe vseh nas.

Imajo pa ti otroci tudi prav posebne, »specialne« potrebe. Pri nekaterih se izražajo v povsem vsakdanjem življenju, pri drugih predvsem pri pouku v šoli. In pogosto tekom običajnega učnega procesa v šoli niso uslišane, dokler nanje ne opozorijo starši ali učitelji. Takrat priskočijo na pomoč specialni pedagogi ali drugi strokovnjaki. Z zadovoljitvijo teh potreb (ali prilagoditev) otrokom omogočimo kar se da uspešen razvoj in jim damo možnost, da razvijejo svoje potenciale. Kakor je pomembno, da poznamo njihove potrebe, področja, kjer potrebujejo pomoč, pa je pomembno tudi, da jim dovolimo in omogočimo, da izkažejo tudi svoja močna področja, področja, na katerih so uspešni in tam doživljajo svoje zmage ter krepijo svojo samozavest.

Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami opredeljuje naslednje kategorije otrok s PP:

  • slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,
  • gluhi in naglušni otroci,
  • gibalno ovirani otroci,
  • otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
  • otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • dolgotrajno bolni otroci,
  • otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami,
  • otroci z avtističnimi motnjami in
  • otroci z motnjami v duševnem razvoju.

Če starši opažate, da ima vaš otrok določene težave pri sprejemanju ali usvajanju učne snovi, da morda doživlja svet na povsem drugačen način kot vi in menite, da morda spada med eno od zgoraj navedenih skupin oz. niste povsem prepričani, se obrnite na šolsko svetovalno delavko, psihologinjo Mari Dobnik – Žerjav (mari@11sola.si). Z veseljem se bo pogovorila z vami in vam svetovala o nadaljnjih postopkih.

Ideje, nasveti, kako se učiti na dajavo

NEKAJ IDEJ, KI VAM LAHKO POMAGAJO PRI UČENJU NA DALJAVO (PODPORA UČENCEM)

Dragi naši učenci, drage učenke,

saj veste, tudi če pouka v šoli ni, na vaše znanje in možgane ne smemo pozabiti!

Kot ste že sami verjetno ugotovili, je učenje na daljavo precej drugačno kot vaše dosedanje učenje. Prinaša nekatere prednosti, srečujete pa se tudi s težavami. Ustaljeno šolsko rutino ste morali zamenjati s svojo. V vaše učenje so se vključili tudi starši. Skrbijo in preverjajo, ali redno opravljate šolske obveznosti, in se trudijo po svojih najboljših močeh. Učenje na daljavo predstavlja novost tudi za učitelje, zato se tudi oni soočajo z dilemami vaših obremenitev, količine snovi, jasnosti navodil ipd.

Pri učenju pa ste vedno najpomembnejši vi. Zato smo za vas pripravili nekaj nasvetov in idej, ki vam lahko pomagajo pri delu za šolo na daljavo doma. Nekatere gotovo že poznate in uporabljate, mogoče pa boste našli še kakšne nove nasvete, ki vam lahko pomagajo.

  1. TEDENSKI NAČRT

Ena največjih prednosti učenja na daljavo je možnost, da si lahko sami organizirate, kdaj, kaj in kje boste delali za šolo. Ker je delo na naši šoli zastavljeno večinoma za en teden vnaprej po predmetih, je najbolj učinkovito, da si pripravite tedenski načrt z urnikom za vsak dan posebej (tedenski urnik lahko najdeš na naši spletni strani Cankar zna (DSP) ali pa si ga narediš sam.) V tabelo po dnevih vpisujete, kdaj boste delali za šolo, katere predmete oz. gradiva in koliko. Ko se možgani navajajo na rutino in strukturo, imajo radi jasen vpogled nad dnevno in tedensko obremenitvijo. Včasih vam kaj nepričakovano spremeni načrte, nič hudega, tudi to se zgodi.

Pred načrtom pa je smiselno gradiva najprej pregledati …

  1. PREDGLED in RAZDELITEV GRADIVA

Učitelji pripravijo učno gradivo za svoje predmete za ves teden vnaprej. Najbolje je, da najprej pregledate celotno gradivo. Človeški možgani radi vedo, kaj jih čaka in koliko časa bo to vzelo. Lahko vas zaskrbi, ali boste sploh uspeli vse to narediti. Naši možgani se ustrašijo velike količine dela. Pomirimo in motiviramo jih tako, da razdelimo celotno snov na dele (lahko po dnevih za ves teden), s tem določimo bolj kratkoročne cilje. Snov postane obvladljiva in občutek obremenjenosti se zmanjša.

Kako si gradivo najbolje razdeliti?

Gradiva si po posameznih dnevih lahko razdelite čisto po svoje. Upoštevajte, kdaj ste najbolj učinkoviti in motivirani: zjutraj, popoldan, zvečer; ali pa delo razporedite čez ves dan. Včasih je bolje začeti z lažjo in zanimivejšo snovjo. Nekaterim je všeč, da delate več predmetov v enem dnevu. Če težko načrtujete delo, raje opravite en predmet v celoti in potem nadaljujte z drugim. Eni bi radi imeli vikende proste, drugi ste raje enakomerno obremenjeni ves teden. Če starši hodijo v službo, delate sami lažjo snov.

  1. KAKO ZAČETI …

Včasih se je težko pripraviti k delu za šolo – možgani se lahko uprejo oz. misli odtavajo, še posebno zdaj, ko so spremembe v vaših življenjih velike in vas skrbijo še trenutni dogodki. Pri tem nam že delno pomaga vnaprej narejen urnik s kratkoročnimi snovnimi cilji. Takrat je lažje stisniti zobe in opraviti načrtovano.

Ko ste se odločili za razporeditev učne snovi, imejte na mizi pripravljen material, ki ga potrebujete za predmet, ki ga boste delali (učbenik, zvezek, slovar, geometrijsko orodje, svinčnik, radirko …). Če vmes hodite iskat material in stvari, prekinete učno aktivnost in možgani spet potrebujejo čas in motivacijo, da postanejo pozorni.

  1. KO POSTANE ”TEŽKO”

Če občutite utrujenost, si vzemite odmor. Po približno 30 minutah aktivnega dela za šolo pozornost pade in potreben je odmor (okoli 10 minut).

Mislite pozitivno: ”Kako si lahko pomagam?” Takšno razmišljanje je boljše  kot: ”Ne morem, ne znam.”

Če česa ne znate, o nečem niste prepričani, si lahko pomagate s spletom, se obrnete na učitelja, starše, sošolca. Zdaj ste veliko doma in se lahko počutite osamljeni, zato se lahko povežete z drugimi sošolci in se učite skupaj na daljavo. Tako je lahko učenje bolj zabavno. Tudi učitelji so ”v službi”, delajo od doma in vas vabijo, da jim pišete, pošljete material v pregled, kaj vprašate.

Mogoče ste si pa samo preveč naložili za en dan, tudi to se lahko hitro zgodi.

  1. NEKAJ MISLI ZA KONEC…

Ko končate z učenjem, poglejte, kaj vse ste naredili, in se pohvalite. Ni lahko biti sam svoj učitelj.

Vedno je najtežje začeti, potem je lažje.

Za večjo preglednost v zvezek napišite številko tedna, preden začnete pisati vanj.

Če dobro organizirate čas za učenje, vam bo ostalo veliko časa za stvari, ki jih radi počnete.

Zdaj ste v situaciji, ko se učite načrtovanja svojega časa, to je nekaj, kar vam bo prav prišlo tudi kasneje v vašem življenju.

Izkušnja ene učenke: “Seveda nam je vsem že zelo dolgčas zaradi karantene … Imamo svoj postopek: jaz in še par sošolcev se ob delovnih dneh zjutraj zbudimo kot za pouk, se pokličemo po telefonu in skupaj naredimo vse, kar imamo na urniku za tisti dan.”

Namig ene mamice: ,,Pri nas doma se jutro začne enako kot v času šole. Zjutraj vstanemo, zajtrkujemo, se oblečemo, si umijemo zobe in potem se za mizo začne ”šola.”

V tem času, ko vas malo bolj skrbi, kaj se bo dogajalo, možgani malo drugače delajo. Lahko jih pomagate umiriti z različnimi sprostitvenimi vajami, vajami empatije, odhodi v naravo …

Dobre nasvete za premagovanje tesnobe najdete na spletni strani ISAinstituta.

Irena Brenčič, specialna pedagoginja

DSP in pomoč pri pouku na daljavo

DSP in POUK NA DALJAVO

Pouk na daljavo zna biti kar velik zalogaj tako za otroke kot starše. V času, ko vas je večina staršev pristala tudi v vlogi učitelja, in se vam porajajo kakšna vprašanja, dileme in skrbi glede šolskega dela, se lahko obrnete tudi na učiteljice DSP (enako velja seveda za vse učence):

Marjeta Bertoncelj – mbert@11sola.si

Irena Brenčič – ibren@11sola.si

Petra Černetič – pcer@11sola.si

Marija Kavčič – mkavc@11sola.si

Karin Japelj – kjape@11sola.si

Mateja Mohar – mkali@11sola.si

Urška Petrič – upetr@11sola.si

Barbara Premec – bprem@11sola.si

Jana Šircelj – jsirc@11sola.si

Jelena Tomić Čiča – jtomi@11sola.si

Ema Trček – emat@11sola.si

Učni stili

Reši vprašalnik, nato si pa poglej kratko predstavitev na prosojnicah

  • Zaznavni stili – vprašalnik in analiza – odpri excelov dokument, reši vprašalnik (prvi list), svoje odgovore prepiši v tabelo. Spodaj se seštevajo točke. Tam, kjer jih imaš največ, pomeni, da je to tvoj prevladujoči zaznavni stil. Ljudje nismo enoznačni in nam vsi stili v določeni meri ustrezajo. Eden je ponavadi prevladujoč, druga dva sta podporna.
  • Način učenja glede na moj zaznavni stil – ppt predstavitev
Vaje take in drugačne

Društvo Bravo za otroke z disleksijo

Množica vaj in pripomočkov

Priročnik

Kaj lahko storim, da mi bo laže

Malo za šalo 

Uporabne povezave za starše

V času šolanja se učenci srečujejo z različnimi težavami. V kolikor potrebujete pomoč, se po nasvet najprej obrnite k razredničarki in šolski svetovalni službi. Svetovanje, diagnostiko in potrebno pomoč kasneje nudijo, med drugimi, tudi strokovnjaki navedenih ustanov.

  • Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše v ljubljani KLIKNI
  • Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov
  • Zavod RS za šolstvo – postopek usmerjanja otrok s posebnimi potrebami KLIKNI
  • Izobraževalni center Pika KLIKNI
  • Društvo Bravo KLIKNI
  • Center Motus KLIKNI
  • Zveza za avtizem Slovenije KLIKNI

Učni pripomočki

Angleščina
  • Časi – dokumenti v tiskani obliki
    • Časi – kaj spada skupaj
      • Izreži kartončke in postavi skupaj ime posameznega glagolskega časa, njegovo tvorbo in najpogostejše časovne izraze, ki se uporabljajo s posameznimi časi.
    • Časi, kompletna ppt predstavitev.
      • Tukaj se nahajajo vsi glagolski časi. Odpri predstavitev, potem pa klikaj na vodila in boš dobil vse kar potrebuješ, od prislovnih določil, do tabel in povedi.
    • Časi – preproste tabele
    • Časi – tabela vseh časov za osnovno šolo na enem listu
    • Časi – tabela vseh časov s tvorbo in rabo za srednjo šolo
    • Glagol biti – sedanjost, vse oblike – tabele
    • Glagol biti – preteklost – tabele
    • Glagol imeti – have got – tabele
    • Glagola biti in imeti v sedanjosti in preteklosti – “wacky racers”
      • Izreži vse “avtomobilčke” ter jih premikaj po mizi, ko si boš pomagal tvoriti trdilne ali vprašalne povedi.
    Interaktivne ponazoritve tvorbe časov
    Nepravilni glagoli
    • Nepravilni glagoli – seznam, razporejen po podobnosti – vsi, ki jih je potrebno znati
    • Izbor nepravilnih glagolov – če imaš težave …
    • Nepravilni glagoli – kartončki (slike, pomen, oblike) – na trši papir (šeleshamer) natisni seznam nepravilnih glagolov, izreži posamezne glagole. Poglej sliko in slovenski pomen ter poskusi povedati vse tri oblike posameznega glagola in obratno. Vaja dela mojstra – igraj se, pa bo šlo.
    •  Nepravilni glagoli – 2. in 3. nivojska skupina – interaktivne vaje
    •  Nepravilni glagoli – 1. nivojska skupina – interaktivne vaje
    • Nepravilni – križanke vseh v vseh možnih oblikah
    Sestavljanje povedi
    •  6. razred – kartončki z osebnimi in svojilnimi zaimki, samostalniki in kartončki za sestavljenje stavkov z glagolom biti, imeti, present simple in present continuous v sedanjosti – natisni zgornji dokument na trši list papirja (šeleshamer), nato pa posamezne male kartončke izreži. s temi kartončki boš lahko vadil rabo osebnih in svojilnih zaimkov ter sestavljal različne stavke z glagolom biti v sedanjosti.
    •  vsi razredi – kartončki za tvorbo trdilnih, nikalnih in vprašalnih stavkov v vseh časih – izreži si posamezne kartončke in premikaj po mizi ali pa lahko premikaš kar na na računalniku. Na tak način boš tvoril lahko trdilne, nikalne, navadne vprašalne stavke in wh vprašanja v vseh časih.
    Zaimki
    Samostalnik
    •  samostalnik in a / an; množina samostalnika; lastnina
    Naklonski glagoli (modalni glagoli)
    Trpnik (passive)
    Pogojni stavki (if-stavki)
    Števniki

    (Skupno 6.242 obiskov, današnjih obiskov 1)
    Zapri nstavitve dostopnosti